CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 26 juni 2009

Nya zeeland

Jag har nu besökt ett av de vackraste platserna jag någonsin sett i mitt liv. Nya Zeeland är inte bara vackert, det är magiskt. Helt underbart. Natur och landskap är som en saga. Ett sagolandskap. jag har blivit förstummad gång efter gång, och jag vet inte hur många gånger jag sagt att detta måste vara det vackraste jag sett. Det mest fantasiska jag varit med om.


Vi har sett otroligt mycket då vi kört otroligt långt. Från Auckland ner till Queenstown och upp till Christchurch. Ooooooch! Jag har skydivat! Helt fantastiskt. Slår allt jag någonsin gjort. Hoppade från 12.000 feet, ca 3,7 kilometer. Föll fritt i ca 45 sek, sen gled vi över molnen. Flög in i en regnbåge och fortsatte segla ner över bergen. Den dagen pumpade mitt adrenalin på max.

Vad har vi mer gjort?Vi har sett vulkanaktivitet, bestigit glaciärer , hikat vid nya zeelands högsta berg mount cook och sett landskapen där the lord of the rings spelades in.

















0 kommentarer: